انوع میلگرد توضیحات
نوشته شده توسط : مهدی

قیمت انواع میلگرد

بسته به نوع مواد مورد استفاده در تولید میلگرد ، انواع مختلف میلگردها وجود دارد

1. میلگرد اروپا

میلگرد اروپایی از منگنز ساخته شده است ، که باعث می شود آنها به راحتی خم شوند. آنها برای استفاده در مناطقی که مستعد شرایط جوی شدید یا اثرات زمین شناسی مانند زلزله ، طوفان یا گردبادها نیستند مناسب نیستند. هزینه این میلگرد کم است.

 

2. میلگرد فولادی کربن

همانطور که از نام آن پیداست از فلز کربن ساخته شده است و به دلیل رنگ کربن معمولاً به عنوان نوار سیاه شناخته می شود. نقطه ضعف اصلی این میلگرد این است که آن را خوردگی می کند ، که بر روی بتن و سازه اثر منفی می گذارد. نسبت استحکام کششی همراه با مقدار ، میلگرد سیاه را به یکی از بهترین گزینه ها تبدیل می کند.

 https://esfahanahan.com

میلگرد فولادی کربن

شکل 5: میلگرد فولادی کربن

 

3. میلگرد روکش شده با اپوکسی

میلگرد با روبشی اپوکسی میلگرد سیاه با روکش اپوکسی است. از مقاومت کششی یکسانی برخوردار است اما از مقاومت در برابر خوردگی 70 تا 1700 برابر بیشتر است. با این حال ، پوشش اپوکسی بسیار ظریف است. هرچه صدمه به پوشش بیشتر باشد ، در برابر خوردگی نیز مقاومت کمتری خواهد داشت.

 

 

Rebar با روکش اپوکسی

شکل 6: میلگرد روکش شده با اپوکسی

 

4- میلگرد آجدار قیمت

میلگرد گالوانیزه فقط چهل بار نسبت به میلگرد سیاه در برابر خوردگی مقاوم است ، اما آسیب رساندن به پوشش میلگرد گالوانیزه دشوارتر است. از این نظر ، ارزش بیشتری نسبت به میلگردهای پوشیده از اپوکسی دارد. با این حال ، این حدود 40٪ گرانتر از میلگرد روکش شده با اپوکسی است.

 

میلگرد گالوانیزه

شکل 7: میلگرد گالوانیزه

 

5- شیشه-فایبر تقویت شده-پلیمر (GFRP)

GFRP از فیبر کربن ساخته شده است. از آنجا که از فیبر ساخته شده است ، خم شدن مجاز نیست. در برابر خوردگی بسیار مقاوم است و در مقایسه با سایر میلگردها مقرون به صرفه است.

 

میلگرد شیشه ای - تقویت شده-پلیمر میلگرد

شکل 8: میلگرد فیبری-تقویت شده-پلیمری میلگرد

 https://esfahanahan.com/steel/rebar/

6. میلگرد از جنس استنلس استیل

میلگرد فولاد ضد زنگ گرانترین نوار تقویت کننده در دسترس است ، تقریباً هشت برابر قیمت میلگرد روکش شده با اپوکسی. همچنین بهترین میلگرد در دسترس برای اکثر پروژه ها است. با این حال ، استفاده از فولاد ضد زنگ در همه موارد ، اما منحصر به فرد ترین شرایط ، اغلب overkill است. اما ، برای کسانی که دلیلی برای استفاده از آن دارند ، میلگرد از جنس استنلس استیل 1500 برابر مقاومت بیشتری در برابر خوردگی نسبت به نوار سیاه دارد. نسبت به سایر انواع مقاوم در برابر خوردگی یا خوردگی یا میلگرد مقاوم در برابر صدمه است. و می تواند در این زمینه خم شود.





:: برچسب‌ها: نوسان قیمت میلگرد ,
:: بازدید از این مطلب : 362
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 15 اسفند 1398 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: